ارسال توسط پترن چیست؟

باتوجه به اینکه بسیاری از کاربران امروزه پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود می‌کنند این امکان وجود دارد که پیامک های ارسالی شما (مانند پیامک های اطلاع رسانی تیکت ها و...) توسط کاربر دریافت نشود(بلاک شود).

برای اینکه کاربران که پیامک‌های تبلیغاتی خود را مسدود کرده‌اند قادر به دریافت پیامک‌های ارسالی باشند می‌بایست یک خط خدماتی تهیه کنید. باتوجه به اینکه روند دریافت خطوط خدماتی پیچیده و طولانی می‌باشد و همچنین خطوط خدماتی تنها به افراد حقوقی اعطا می‌گردد برخی از سامانه های پیامکی جهت رفع این مورد اقدام به ارائه خدمات تحت عنوان «ارسال توسط پترن» و یا «ارسال از خطوط خدماتی اشتراکی» می‌کنند. توسط این قابلیت کاربران سامانه‌های پیامکی قادر خواهند بود تا با تعریف کردن الگو(پترن)هایی در سامانه های پیامکی خود از این قابلیت بهره‌مند شوند. توجه داشته باشید پترن‌ها می‌بایست مطابق قوانین سامانه پیامکی تعریف شده و به تایید آنها برسند.

چگونه می‌شود از این قابلیت در پاترونیک استفاده کرد؟

جهت استفاده از امکانات ارسال با پترن می‌بایست پترن‌های خود را در سامانه ملی پیامک ثبت کنید و پس از تایید پترن‌ها توسط کارشناسان ملی پیامک می‌بایست اطلاعات پترن‌ها اعم از کد پترن و متن پترن(مطابق راهنما) در بخش های مربوطه وارد کنید. برای ثبت پترن‌های خود در سامانه ملی پیامک پس از ورود به سامانه ملی پیامک از منوی بالای سایت(سبز رنگ) بروی «ابزار ویژه» کلیک کنید و سپس گزینه «وبسرویس خدماتی» را انتخاب کنید. در صفحه باز شده بروی «درج متن جدید» کلیک کنید و پس از مطالعه راهنما اقدام به ثبت پترن جدید کنید.

راهنمای عمومی تنظیمات پترن‌ها

پس از فعالسازی گزینه «استفاده از پترن» قسمت مربوطه برای وارد کردن تنظیمات نمایش داده خواهد شد. هر پترن شامل یک کد و متن می‌باشد که در سامانه پیامکی شما در جدول مربوطه و در ستون‌های «کد متن» و «متن» نمایش داده می‌شوند. در پاترونیک 4 نوع پترن تعریف شده است و بدیهی است که جهت کارکرد صحیح سامانه پر کردن تمام 4 قسمت مربوطه به همراه کد و متن الزامی می‌باشد. پس از اضافه کردن پترن‌ها در سامانه پیامکی و تایید توسط کارشناسان «کد متن» را در قسمت «کد پترن» و همچنین «متن» را در قسمت «متن پترن» وارد کنید.

راهنمای قراردان متغیر در متن پترن‌ها

شما می‌توانید در متن پترن ها تنها از متغیرهایی که در پایین هر قسمت(مستطیل‌های آبی) ذکر شده است استفاده کنید. فلذا پیش از تعریف متن پترن‌ها در سامانه پیامکی به متغیرهای موجود برای هر پترن دقت کنید. با کلیک بروی کادر متغیرها می‌توانید آنها را کپی کنید. باتوجه به استاندارد سامانه ملی پیامک برای تعریف متغیرها در متن پترن شما می‌بایست متغیر هارا به ترتیب از 0 به صورت {0} تعریف کنید. مثلا برای تعریف پترنی برای پیامک ارسالی به کاربران برای تایید شماره همراه می‌توان از مثال زیر استفاده کرد:
کاربر گرامی کد تایید شما {0} می‌باشد
متن پترن‌ها را به چه شکل باید ذخیره کنیم تا متغیرهای داخل آن شناسایی شوند؟

پس از آنکه پترن در سامانه پیامکی تایید شد برای قرار دادن متن پترن در پاترونیک متغیرهای خود را با روش زیر جایگزین کنید:

مثال

به عنوان نمونه برای پترن ثبت‌نام کاربران تنها یک متغیر با نام code موجود می‌باشد که همان کد تایید ارسالی به شماره همراه کاربر است. پس برای نمونه‌ای که در بخش پیشین ذکر شده بود متن پترن در پاترونیک به صورت زیر است:
کاربر گرامی کد تایید شما {:code} می‌باشد

پیشنهاد می‌شود جهت سهولت در ذخیره متون پترن‌ها،متنی که در سامانه پیامکی وارد کرده‌اید را کپی کنید و در قسمت متن پترن paste کنید سپس آکولادها به همراه عدد داخل آنها را پاک کنید و با کلیک بروی متغیرهای پاترونیک در بخش پایینی متغیر را کپی و paste کنید.

مثال‌هایی از متن پترن‌ها

متن پترن در سامانه پیامکی: پشتیبان محترم برای تیکت با شناسه {0} یک پاسخ جدید دریافت شد.

متن پترن در پاترونیک: پشتیبان محترم برای تیکت با شناسه {:ticketId} یک پاسخ جدید دریافت شد.

متن پترن در سامانه پیامکی: کاربر گرامی تیکت شما با شناسه {0} و موضوع {1} پاسخ جدیدی دریافت کرد.

متن پترن در پاترونیک: کاربر گرامی تیکت شما با شناسه {:ticketId} و موضوع {:ticketSubject} پاسخ جدیدی دریافت کرد.